Skoči na glavno vsebino

ANALIZA ANKETE ŠOLSKE PREHRANE ZA UČENCE

September 2021


1.OSNOVNI PODATKI O ANKETI

Anketo je izpolnilo 387 učencev. Anketo so reševali učenci vseh razredov. Na vprašanja so odgovarjali med razredno uro.


2.POVZETEK

Učenci razredne stopnje so zadovoljni tako s količino kot s kvaliteto obrokov v šoli. Največ učencev ( 39,72%) meni, da si količina šolske malice zasluži oceno 5 (odlično), največ učencev 33,03%  pa meni, da si tudi kvaliteta šolske malice zasluži oceno 5 (odlično).

Največ učencev razredne stopnje (47,57%) je ocenilo šolsko kosilo po količini z oceno 5 (odlično), tudi kvaliteto je največ učencev (40,58%) ocenilo z oceno 5 (odlično).

Količino popoldanske malice je največ učencev (54,16%) ocenilo z oceno 5 (odlično), tudi kvaliteto je največ učencev (46,62%) ocenilo z oceno 5 (odlično).

Največ učencev predmetne stopnje (58,08%) meni, da si količina šolske malice zasluži oceno 3 (dobro),  40% učencev predmetne stopnje pa meni, da si kvaliteta šolske malice zasluži oceno 2 (zadostno).

Največ učencev predmetne stopnje (42,42%) meni, da si količina šolskega kosila zasluži oceno 3 (dobro), 39,70 % učencev pa meni, da si tudi kvaliteta šolskega kosila zasluži oceno 3 (dobro).

Učenci so podali svoje mnenje o priljubljenih in nepriljubljenih jedeh za kosilo in šolsko malico. Najraje imajo obroke, ki so energijsko zelo bogati in jih nasitijo, nimajo pa ustrezne hranilne vrednosti.

Njihove želje in predloge bomo upoštevali v največji možni meri.


3.ANALIZA ANKETE


DOPOLDANSKA MALICA – RAZREDNA STOPNJA

a.Kako ocenjuješ dopoldansko malico po količini?

KOLIČINA

OCENA%
11,36
23,19
323,74
431,96
539,72

Največ učencev (39,72%)  meni, da si količina dopoldanske šolske malice zasluži oceno 5 (odlično).


b.Kako ocenjuješ dopoldansko malico po kvaliteti?

KVALITETA

OCENA%
15,35
27,58
332,14
421,87
533,03

Največ učencev (33,03%) meni, da si kvaliteta dopoldanske šolske malice zasluži oceno 5 (odlično).

PREDLOGI ZA SPREMEMBO

Želijo si več sadja in zelenjave (kar je zelo vzpodbudno), kuhana jajca, palačinke, pšenični zdrob, čokolešnik, mlečni riž, večkrat ribji namaz, kosmiče in sladice.

Preveč je kruha, paštet in salam ter industrijsko pripravljenih namazov.

POHVALE

Hrana je okusna, dovolj je tekočine, radi imajo sendviče z veliko narezane zelenjave, všeč so jim sladice ter maslo z marmelado in medom.


DOPOLDANSKA MALICA – PREDMETNA STOPNJA

c. Kako ocenjuješ dopoldansko malico po količini?

KOLIČINA

OCENA%
14,19
211,39
358,08
419,16
57,18

Največ učencev (58,08%) meni, da si zasluži količina dopoldanske šolske malice oceno 3 (dobro).

KVALITETA

d. Kako ocenjuješ dopoldansko šolsko malico po kvaliteti?

OCENA%
119,39
240,00
336,36
43,63
50,60

Največ učencev (40%) meni, da si zasluži kvaliteta dopoldanske šolske malice oceno 2 (zadostno).

Energetske potrebe so pogojene s starostjo otroka, spolom, z njegovo aktivnostjo, metabolizmom in drugimi dejavniki. Optimalno je, da otrok zaužije pet dnevnih obrokov. Šolska dopoldanska malica predstavlja premostitveni obrok med zajtrkom in kosilom in ne nadomešča zajtrka. Obroki v šoli so skrbno načrtovani in vsebujejo različna živila oz. jedi. Če učenec zaužije vse potrebne obroke, torej ne izpušča zajtrka in poje vse ponujene jedi, morajo obroki količinsko zadostovati.

PREDLOGI ZA SPREMEMBO

Večina učencev pravi, da je preveč kruha in salam, večkrat naj bo burek, pica, sladice, hot dog, več naj bo sokov v tetrapaku, želijo si tudi kosmiče.

POHVALE

Učencem je všeč, da dobijo praznično hrano za praznike, da je hrana raznovrstna, kruh je dober, všeč sta jim maslo in marmelada, dobri napitki in jogurt.


KOSILO – RAZREDNA STOPNJA

e. Kako ocenjuješ šolsko kosilo po količini?

KOLIČINA

OCENA%
12,20
22,20
315,41
432,59
547,57

Največ učencev (47,57%) so količino šolskega kosila ocenili z oceno 5 (odlično).

KVALITETA

f. Kako ocenjuješ kvaliteto šolskega kosila?

OCENA%
13,34
27,53
328,03
420,50
540,58

Največ učencev (40,58%) je ocenilo šolsko kosilo po kvaliteti z oceno 5 (odlično).

PREDLOGI ZA SPREMEMBO

Radi bi imeli več sladic, govejo juho, špagete, sladoled, pomfri, večkrat sok in ne samo vodo, več kosov sadja, manj mesa in zelenjavnih juh in enolončnic s hrenovko.

POHVALE

Veseli so, da lahko dobijo več solate, hrana je okusna in raznovrstna.


KOSILO – PREDMETNA STOPNJA

g. Kako ocenjuješ šolsko kosilo po količini?

KOLIČINA

OCENA%
11,51
221,21
342,42
425,75
59,09

Največ učencev (42,42%) je ocenilo šolsko kosilo po količini z oceno 3 (dobro).

KVALITETA

h. Kako ocenjuješ šolsko kosilo po kvaliteti?

OCENA%
111,76
230,88
339,70
416,91
50,73

Največ učencev (39,70%) je ocenilo šolsko kosilo po kvaliteti z oceno 3 (dobro).

Razlogov za nezadovoljstvo je lahko več: domače prehranjevalne navade, večina učencev z leti postane bolj izbirčna, mnenje posameznika začne vplivati na mnenje večine…

PREDLOGI ZA SPREMEMBO

Učenci si želijo več sladic, sokov, bolj slano hrano, več dodatka, pomfri, več sokov in ne samo vode, čevapčiče, pico, tortilije, lazanjo, več sadja (kar je zelo vzpodbudno), več ocvrtih jedi in burger.

POHVALE

Pohvalili so dobro solato, dober kruh, bedrca, nabodala, srečni so, ko dobijo sok.

Pri kosilu je na voljo samo voda.


POPOLDANSKA MALICA

i.Kako ocenjuješ popoldansko malico po količini?

KOLIČINA

OCENA%
1 2,08
2 2,08
3 11,80
4 29,86
5 54,16

Največ učencev (54,16%) je ocenilo popoldansko malico po količini z oceno 5 (odlično).

KVALITETA

j.Kako ocenjuješ popoldansko malico po kvaliteti?

OCENA%
12,70
210,13
327,02
413,51
546,62

Največ učencev (46,62%) je ocenilo popoldansko malico po kvaliteti z oceno 5 (odlično)

PREDLOGI ZA SPREMEMBO:

Učenci si želijo več sadja in zelenjave, manj kruha, več sladic, burek in nič skute.

POHVALE:

Hrana je okusna, namazi so dobri, veseli so, da je včasih tudi sladka malica, všeč so jim medenke.

ZAKLJUČEK:

Anketa je pokazala, da so prehranjevalne navade učencev razredne stopnje boljše kot prehranjevalne navade učencev predmetne stopnje, kar je zelo zaskrbljujoče. Pogosto se okusi in  želje učencev ne skladajo z  načeli uravnotežene prehrane.

Učenci predmetne stopnje so v največji  meri predlagali nezdrave jedi, ki jih lahko  jedo v restavracijah s  hitro prehrano in niso primerne za šolski obrok.

Odločitev, ali  bomo smernice zdrave prehrane upoštevali ali ne, je vedno individualna, odvisna od posameznikov.

Šolski obroki so sestavljeni po normativih in standardih šoloobveznega otroka.V prihodnje se bomo še bolj potrudili tako pri kosilu kot tudi pri dopoldanskih malicah in pripravili  čimbolj raznovrstno in okusno pripravljeno hrano –  domači namaz (tunin, namaz iz sardel, mesno zelenjavni namaz, namaz s skuto),  večkrat bomo ponudili pšenični zdrob, močnik (predvsem za prvošolčke), pripravili bomo tudi domače mlečno sadne napitke, ponudili bomo tudi več kvalitetnega sadja in zelenjave.

Seveda pa bo potrebno še več razgovorov o zdravi prehrani tako doma kot v šoli. Vsi pa največ pripomoremo k dobrim prehranjevalnim navadam s svojim zgledom.                          

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost